Serdar Ortaç, başarısını bakkallara borçludur

GörselAylardan yaz, hava çok sıcak. Su almak için bakkala girdiniz. Evet, ilk bomba kulağınızda patlamış durumda: “Hayaaat, beni neden yoruyosuun?”

Biliyorum, Siz de Serdar Ortaç’ı hiç sevmeyen ama şarkılarını ezbere bilen gruptansınız.

Bir şarkıcı düşünün ki, albümünün bütün lansmanını bakkallardan yapsın. Dinleyici kitlesine, bakkalların gücünü kullanarak ulaşsın. Kısacası bakkaldan aldığınız ekmekte, sütte, gazetede Serdar Ortaç var.

Bir reklam aracı olarak bakkallar ve Bakkalcılar Lobisi

Siz, bir bakkalda Sigur Ros çaldığını, hadi onu geçtim Bob Marley çaldığını duydunuz mu? Tabii ki duymadınız; çünkü karanlık bir güç olan Bakkalcılar Lobisi, sizin sadece pop müziği dinlemenizi istiyor. Neden peki? Vallahi ben de çözemedim; ama pop müziğin reklamını bakkallar kadar yapan başka bir yer yoktur herhalde.

Tek suçlu Serdar Ortaç mı?

Bu piyasada tek suçlu aramak, dondurma dolabında Magnumların arasında vanilyalı Max aramak kadar saçma bir eylemdir. Demet Akalın, Hande Yener ve daha nicesi Bakkalcılar Lobisi tarafından korunuyor; yoksa başarılı olmaları mümkün mü? Hemen Hande Yener’den bir örnek vereyim. Geçenlerde bir arkadaşım yolda giderken “Abi süper bir şarkı dinliyorum, muhteşem ötesi” dedi. Tehlikenin farkında olmayan körpecik kulak zarlarım ve şarkı sözlerinin korkunçluğunu kaldıramayacak Türkçe dil bilgim adeta aşka gelmişti. Hayatımdaki en büyük pişmanlıklardan birine doğru yol alıyordum: “Dinlet o zaman, pampa”

 HAVAALANI

haha haha haha haha 
haha haha haha haha 

(Evet şarkı aynen böyle başlıyor)

Uçak gemi tren bir araba fark etmez 
Bu yolu hiç dert etmez

(Burada sanatçı, ulaşım araçlarına olan ilgisini dile getiriyor)

Gideceğim tek yer havaalanı 
Bana lazım yeni yaşam alanı 
Gözünün önünden uçup giderek 
Nasıl söndürdüm bütün havanı 

(Özellikle ilk 2 dizede, havaalanında sabahlayan evsizlerin havaalanlarını yaşam alanına çevirmesinden çok rahatsız olmuş. Ayrıca toplumsal bir konuya değinerek, biz toplumsal mesaj delilerini adeta mest etmiştir)

haha haha haha haha.. 

(Yine şaşırmayın, şarkı başladığı gibi bitiyor. Burada farkında olmadan “Bir nehirde 2 kere yıkanabilir miyim?” düşüncesi sorgulanmış. Ayrıca sondaki 2 noktaya dikkatinizi çekerim. Türkçe dil bilgimin intihar ettiği yer burasıdır.)

Her Şeyi Devletten mi bekleyeceğiz?

Kişisel olarak önerim, mahalledeki bakkallarımıza başka tür müziklerin de var olduğunu göstermek. Sabah 2 ekmek almaya gittiniz diyelim, evde kendi müziklerinizden yaptığınız cd veya kaseti çaktırmadan tezgahın üstüne bırakıp paranın üstünü almadan kaçın. Mutlaka onu dinleyecektir. Mahalle bakkalıyla muhabbeti ilerletip Facebook üzerinden arkadaş olanlar ise, durmadan link atsın. Youtube, Last fm bunların hepsi bu amaca uygun olarak kullanılabilir.

Bu yazımı yayımladıktan birkaç gün sonra bana ulaşamıyorsanız eğer, bilin ki ben Bakkalcılar Lobisi’nin sorgulama odasında iki elim bağlı vaziyetteyim.

Bir Cevap Yazın

