DÜNYADAKİ EN TEMBEL IRK:ÖĞRENCİLER

Dünyadaki en tembel ırk: Öğrenciler

Öğrencilik diyince aklınıza ne geliyor? Siz düşünmeden ben söyleyeyim. “Sabahlamak” , “Anne partideyim, sonra ara”, “Batak turnuvaları”, “Yaz okulu”. Ne kadar vahim, değil mi? Türk Dil Kurumu ise ısrarla, “Öğrenim görmek amacıyla ders alan kimse” diyor öğrenciler için. Allah aşkına burada, üşendiği için evden çıkmayan bir ırktan bahsediyoruz.

Yaz okulu hicbir Ögrencinin alın yazısı değildir

Geçenlerde yine bir öğrenci arkadaşımla konuşurken yaz tatilinde ne yapacağını sordum. Utanmadan sırıtarak “Abi, bu sene de kombineyi aldık. Kaderimizde var yaz okulu.” dedi. Üzüldüm ama çok üzüldüm. Bu durum, eski bir Öğrenci olan büyük eniştemin şu lafını hatırlattı: “Bir Öğrenci tembel değilse, ırkının özünü kavrayamamıştır

Emekli Irkı vs Öğrenci Irkı

Gelelim yaygara koparılan vize ve özellikle final dönemlerine. Bu konuda “offff” ladıkları kadar derslerine çalışsalardı, dünyada Profesör Irkı adı altında yeni bir ırk olurdu. Misal olarak dünyanın en rahat ırkı olan Emekli Irkını ele alalım. İşleri ne? Domates yetiştirmek. Eylemleri ne? “Gazete okumak”. Siz hiç bir Emeklinin, “Off yaa, yine mi domates ekicem?” ya da “Bugün gazete okumasam nolur?” dediğini duydunuz mu? Tabii ki de hayır. Emekliler bir gün kızsa ve grev olarak gazete okumayı bıraksalar, ülke ekonomisi batar.

Irkçılık yapmak istemem fakat tablo şöyle:

Hem tembel hem de suçlu

Arkadaş, o kadar komik şeyler duyuyorum ki etraftan, ağlayasım geliyor bu vurdumduymaz tavırlar karşısında. Bir dönem boyunca derse gitmeyip bunu artistlik* olsun diye anlatanlar mı istersiniz, yoksa anasına babasına “Okulda zaten bir şey öğretmiyorlar yeea” diyeni mi? Çeşit çeşit bananeler! (artistlik*: Yani düşünebiliyor musunuz buradaki stratejiyi? Bizim salak oğlan, ortamda kızlara hava atmak için nelere katlanıyor. Konu derse gelince Ağrı Dağı’nı tuzla buz edebilecek bir “Offfffff” çekmeleri de, Öğrenci ırkının içler acısı halini gösteriyor.)

Veliler uyanık olun

Zamanı gelecek çocuklarınız okulu bırakmak için bazı hilelere başvuracaklar. Mesela örnek gösterme metodu dediğimiz hile türü son senelerde çok popüler. Okulu yarıda bırakan Steve Jobs ve Bill Gates senelerdir bu alanda en çok kullanılan isimler. Her sene binlerce öğrenci bu isimleri kullanarak anasını babasını kandırmaya çalışıyor. Çocuğunuz bu sebeple karşınıza geçerse eğer,  okulu bırakmaması halinde istediği kadar batak oynayabileceğini söyleyin. Hemen vazgeçecektir.

Mecliste Öğrencilik Bakanlığı kurulsun

Madem bunlar bizim çocuklarımız, artık elimizi taşın altına sokma vakti gelmiştir. Biz değil miyiz onları ilim,irfan yuvası olan okullara gönderen, beslenme çantalarını hazır eden? Biz bir takımsak, nerede takım ruhu, takım çalışması? Öğrencilerin eski itibarını kazanmaları için onlara yardım etmeliyiz.

Küçük bir rica da çok değerli öğretmenlerimiz için: “ALLAHINIZI SEVERSENİZ, DERSLERİ BİRAZ EĞLENCELİ ANLATIN”

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s